2006-05-23

Idag avslutas sommarprognoserna med Augustivädret och då har jag genom statistiskt pusslande kommit fram till följande prognos.

AUGUSTI månad 2 0 0 6 inleds med ett par regniga dagar innan solen kommer tillbaka med temperaturer runt 20 grader resten av vecka 31.

V.32 7-13:e Augusti. Fullmånen den 9:e tycker tydligen att det är för torrt i markerna och fixar en nederbördsdag,dock med skaplig temperatur. Därefter kommer solen tillbaka under resten av veckan med temperaturer runt 20 grader igen.

V.33 14-20:e Augusti. Ett par nederbördsdagar till att börja med för att sedan fortsätta med sol och temperaturer mellan 19 och 22 grader veckan ut.

V.34 21-27:e Augusti. Molnigt väder dominerar under veckan med c:a 20mm nederbörd,dock ganska varmt med 18-22 grader.

V.35 28-31:e Augusti. De fyra sista dagarna av Augusti blir soliga men man börjar märka av de något kyligare kvällarna. I fjol var september en riktig sommarmånad och det är väl inte helt fel om det blir likadant i år men den statistiken har jag inte tittat på.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att somrarna enligt vissa har blivit varmare efter 1990 och då är det ju fritt fram för var och en att plussa på några grader på min prognos.
Nu trycker jag på knappen och släpper iväg den sista delen av min sommarprognos, tycker ni att den verkar kylig får ni kolla på kvällstidningarnas, dom har betydligt varmare varianter.
Trevlig sommar önskas från Vingens horisont i Hallsberg./ Sture Wååg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar